dimarts, 10 d’abril de 2018

Sant Pere de Cornudella, Areny de Noguera (Ribagorça). [Caminar per la Franja] - Per Antoni Coll

Sortirem amb cotxe d’Areny de Noguera (Ribagorça), direcció a El Pont de Suert per la N230 fins a 1km on ens desviarem a Cornudella i Sobrecastell per una carretera local i en bon estat. Seguirem direcció el poblat de Rivera d’Avall, sempre seguint la direcció del barranc principal. No trobarem senyalització.

Arribats a Rivera d'Avall aparqueu a prop de l'església, aneu caminant seguint la carretera fins a trobar una pista que baixa el prat i d'allà aneu per creuar el barranc, tal com està marcat en el mapa (mercat amb P com pàrquing, el color blau la carretera i el groc per on hem de seguir a peu). Trobareu senyals de color groc a pedres i arbres.

Un cop en el barranc seguim les marques que ens guiaran per un corriol i ens enfilarem per un altre barranc més petit, fa un xic de pujada però seran pocs metres.

El corriol no té pèrdua i ens enfilarem per damunt del barranc fins aquest punt, està ben senyalitzat.

Seguirem pel corriol que està ben marcat fins que es va obrint una petita vall, començarem a veure prats i ja no trobarem cap marca, aquí és quan hem de pujar i buscar un corriol que vagi amunt. Hi ha un punt que veurem la torre de l'església.

I un cop trobat el camí, llavors  que trobarem un indicador.

A partir d'aquí no hi ha pèrdua i gaudirem de les vistes del paisatge, notarem que en temps antic la zona estava cuidada i ben aprofitada, veurem molts murs de pedra per aprofitar el terreny i no tardarem a trobar quelcom de cases en ruïnes.

Quan arribem dalt de la serra ens meravellem amb les vistes de la serra de Sant Gervas a la dreta i davant el coll d'espina per arribar a Pallerols, o una obra d'art esculpida sobre la pedra durant milers d'anys, el barranc de la plana.

Després d’agafar aire contemplant aquesta bellesa de vistes seguim per l’esquerra, el camí ens portarà de seguida a un pilaret i a l’església de Sant Pera, llàstima del seu estat de deteriorament.

I això és tot, si aneu, podreu descobrir més coses interessants del lloc que no he explicat per no fer spoiler.